Izazov

Dizajn

Pakovanje

Ilustracije

usluge

Grafički dizajn

Pakovanje

tim

Igor Adamović

Packaging, Illustration, Design

studija slučaja

Chardonnay

U saradnji sa vinarijom Tikveš, Skopje Design Week je raspisao međunarodni konkurs za dizajn etikete vina Chardonnay. Ova posebna sorta grožđa raste u različitim klimatskim uslovima, a to je veoma primetno u svojoj aromi. Tikveš Chardonnay je vino bogatog ukusa, zlatno žute boje sa zelenim nijansama i ukusom tropskog voća, jabuke, ananasa, banane i citrusa.

Ciljna grupa je klasifikovana kao mlado stanovništvo sa dinamičnim načinom života koje voli dobru hranu, često izlazi i ima savremene navike. Što se tiče uzrasta, ciljna grupa je starosti između 21 i 40 godina, muškarci i žene podjednako, koji pripadaju srednjoj klasi.

„Rešenje je osvanulo na prestižnom svetskom packaging design blogu Packaging of the World, a bilo je deo izložbe 100% Future Serbia u okviru Beogradske nedelje dizajna 2014.“

 

Izazov

Prednja etiketa na boci vina je glavno sredstvo komunikacije sa ciljnom grupom , to je lice vina i otkriva karakter proizvoda. Zadnja strana sadrži tehničke informacije koje se traže po propisima za prodaju alkoholnih proizvoda, a dodatno podržava kvalitet proizvoda.

Zadatak koji je pred sebe postavio dizajner Igor Adamović jeste dizajnerski pokušaj kako da se izađe iz poznatih balkanskih šablona dizajna etiketa za vina sa dobrim ukusom, koja se stide da nam to kažu.

Rešenje

Centralni deo etikete čini vinska čaša, odnosno njena tipografska stilizacija, sa ispisom naziva vina (Chardonnay).
Pozadina etikete, pored tradicionalnih vinskih simbola, nosi i priču o samom Tikveš regionu i tradiciji vinarije, kako bi konzumenti imali prilike da se upoznaju sa specifičnostima tog vinskog regiona.

Akcenat nije bio na dizajnerskoj tačnosti i traganju za grafičkom perfekcijom, već na ležernosti i seksipilu koju nam donosi uživanje u “božijem nektaru”.