17.1.2016.

Zvezda padalica! Najveći rebrending u 26 godina Eurosporta

Igor Adamović
Eurosport - novi vizuelni identitet

Eurosport je nedavno predstavio svoj novi vizuelni identitet koji su uradili Pentagram i DixonBaxi

Brend

Pojavio se 1989. godine.
Prvi put smo na jednom mestu imali i šampionat u skijanju i snuker turnir.
Danas ima 16 web sajtova i 6 tv kanala sa publikom u 99 zemalja, uključujući stanovnike Evrope, Azije, Afrike i Bliskog istoka.
Sajt eurosport.com je najposećeniji sportski sajt sa preko 23 miliona posetilaca svakog meseca.

Strategija

kako se otarasiti viška prtljaga

Stari logotip nije bio ni za pohvalu ali ni za neku veliku kritiku.

Šta je ono što mu je bilo zamereno?

Ovo je vreme za dramatične promene, rekao je izvršni direktor Eurosporta, Piter Haton, dodajući da tako veliki brend neminovno sa sobom nosi mnoge asocijacije i da će biti veliki izazov ostaviti taj “prtljag” za sobom i kreirati novu vrednost.

Sport je odavno mnogo više od zabave. Sport je važan zato što milioni fanova snažno proživljavaju sve velike sportske momente. Kroz posvećenosti i žrtvovanje, agonije i ekstaze oni su jedno sa svojim timom ili herojem. Eurosport je ovu opsesivnu strast preveo u svoju krilaticu “Fuel Your Passion”. 

Logo

Preporod u najavi

Angus Hiland, partner agencije Pentagram, Federiko Gađi, brend strateg i agencija DixonBaxi (advertajzing) kreirali su novi vizuelni identitet Eurosporta.

Prsten od 10 zvezdica koje smo imali na starom logotipu je preveden u samo jednu, koja bi trebalo da predstavlja kvalitet, uspeh i univerzalnost.

Ubacujući preostalu zvezdu u sredinu slova E, Hiland pokušava da primeni isti vizuelni jezik koji je korišćen kada je slovo D prosečeno globusom kod simbola kanala Discovery .

Jedna zvezda je i link sa potrošačima na Američkom tržištu, to nikako ne smemo zanemariti, pogotovo kada znamo da je Discovery kanal u oktobru prošle godine završio akviziciju Eurosporta za 491 milion eura.

Šta mu se zamera – previše je Evropski.

Zvezda padalica

Po principu “less is more”, jedina zvezda, koja je preživela američku naturalizaciju evropskog brenda, i koja je danas deo monograma (simbola) Eurosporta, dobar je iskorak ka digitalnom svetu. Dobili smo jasan avatar za sazvežđe društvenih mreža.

Izborom i konceptom boja izbrisana je granica između Euro i Sport, što je bilo važno za internacionalni fokus. Paleta boja je ostala slična, plava i crvena. S’tim što je plava tamnija (bliža plavoj boji američke zastave), dok je crvena otišla u crvenkasto- roze. Sekundarna paleta uključuje svetlo plavu, zelenu i narandžastu koje će se koristiti u merčejdajzingu.

On-Air

Grafika na tv-u i uopšteni vizuelni jezik se oslanja na font Alpha Headline koji je originalno naručen za Mitsubishi.

On-Air izgleda prilično dobro, sa svojim flat grafikama i naslovima centralno na ekranu, kao da za gledaoca briše granice između tv-a i web-a.

DixonBaxi je kreirao set apstraktnih tv džinglova. Pulsiranje ferofluida, tečnosti koja podseća na ulje u motorima trkačkih automobila (o ferofluidu smo pisali u jednom od ranijih blogova), pucanje leda...

Rebrending Eurosporta.

Ko je dobio meč?

 

All blogs