Brendovi traže društvo na društvenim mrežama! Social Media Week NY

Pogledi su nekada bili slobodni. Lako je pažnju mogao da ti privuče neki bilbord. Danas šetamo i gledamo u ekran. Outdoor advertajzing je postao deo urbanog landscape-a.
Društvene mreže se sve brže menjaju i rastu. „Scale“ je izraz koji najčešće možete čuti kako izgovaraju digital gurui. Svaki dan nova aplikacija, nova platforma koja pokušava da ospori status quo društvenih mreža. Za velike platform, inovacija je jedini način da se ostane na vrhu, a za stručnjake koji prate ovu oblast to je večita borba da se donese prava odluka, da brendovi naprave pravi izbor.
SocialMediaWeek New York koji je održan od 22 do 26 februara, doneo je najbolji uvid u to kako razmišljaju lideri industrije, kao i kako se ta industrija svakodnevno menja i kako da te promene prihvatimo i koristimo u 2016. godini.
Potrošači više ne vide klasične reklame. Blokiranje oglasa je sve češće. Brendovi traže nove načine da se približe korisnicima socijalnih mreža bez nametanja. Brendovi pokušavaju da postanu „humaniji“. Iako možemo da primetimo da se ovakvo razmišljanje o odnosu brendova i konzumenata ne razlikuje od trendova koji su postojali tokom prošle ili čak pretprošle godine – ne mogu da se otmem utisku da stvari ipak nisu iste. Ovo je godina kada su stvari sazrele. 2016. će biti godina u kojoj će brendovi biti na istom nivou kao i njihovi potrošači.
No bullshit for generation Z.
Brendovi su na društvenim mrežama samo iz jednog razloga – tamo su potrošači. Tradicionalni advertajzing nije umro (print’s not dead) ali takav vid oglašavanja je za današnje pojmove sirov, često preskup, i nema ono što brendovima može da ponudi digital – filtriranje u realnom vremenu – jedinstveni aspekt koji se mora prihvatiti. Pogledi su nekada bili slobodni. Lako ti je pažnju mogao privući neki bilbord. Danas su stvari drugačije. Danas šetamo i gledamo u ekran. Outdoor advertajzing je postao deo urbanog landscape-a.
Socijalni mediji su religija generacije Z. Reklameri vole religiju. Vole okupljanja oko jedne ideje. Sada smišljaju kako da tu generaciju angažuju, uključe i povežu sa brendovima. Problem je što ova generacija ima određeni imunitet na advertajzing, i detektor za „bullshit” koji im se servira! Ako tu uključimo i generaciju Y (prema nekim podacima 60% predstavnika generacije Y kaže da su povezani u svakom trenutku), ove dve generacije brzo oblikuju svet i njihov glas ima najjači uticaj na društvenim mrežama. To je ključ za brendove i oglašivače da nauče kako da se povežu sa publikom.
Digitalne agencije znaju da potrošači danas, pored materijalne, žele da imaju i neku dodatnu vrednost koju im brendovi donose. Da budu ispunjeni osećajem da se njihov izbor isplati. Zbog toga je pripovedanje danas bitnije nego ikad, jer svaka platforma je novo iskustvo. Dani automatizovanog pristupa potrošačima u nekoliko različitih platformi su gotovi. Određena platforma ima svoju dominantnu publiku i stvara drugačije iskustvo za korisnika. Kako bi brendovi bili danas uspešni moraju prihvatiti različita iskustva korisnika i oblikovati jedinstven sadržaj posvećen određenoj platformi.